Thursday, October 27, 2011

Akhirnye jalan ini ku pilh...

Assalammualaikum..:)

Jika dalam post sblm ini aku de m'anjurkan ttg "inisiatif" yang diambil olh seorg wanita thadap Cinta dan aku jg tlh mngambil cara yg same kpd Lamb Chop...

"bile da sedia Lamb Chop contact Beef Steak lik. Kita b'temu dan bsame krn Dia, kita b'pisah juga krn Dia. Ada jodoh kita jumpa lg." (24/10/2011)

Itulah msj terakhirku kpdnya dan tiada balasan yg ku terima. Mungkin die menerima langkah yg ku ambil atau mungkin dia masih t'pk apa yg patut dibalasnye atau mgkin die akn bhenti stakat di situ. Aku serah segalanya kepadaNya. Hanya Dia yg mampu mngubah/menetapkan pendirian haty hamba2Nya.

Kini suda 4 hari aku blalu tanpa dia. Dan selama itulah saket kepala dan air mata mjadi peneman setia.

Ape yg mbantu aku utk kuat smgt mngambil jln ni ialah aku terbace firman Allah dlm surah Al-Israa' ayt brape aku lupa yg bbunyi begini..

"..Ibrahim itu mrupakan 1 umat kerana sikapnye yg berserah bulat2 kpd Allah.."

Selepas mbacenya air mataku terus menitis tanpa henti. Jika Nabi Ibrahim blh bserah bulat2 mnyerahkn sepenuhnye tkdir hidupnye pada yg Esa tanpa mragui sedikit pun, takkan aku tak boleh mngikut contoh teladan yg tbaek. Mengapa harus aku pertikaikan kuasaNya dan janji2Nya.

Selepas aku mdapat tahu bhw bcinta sbelum kawen itu haram (dalam bln 10 ni jgk la..rujuk entri2 sblm ni yg ak da timbul rse nk tnye psl kawen2 ni pd Lamb Chop), aku takot nk ambil jln ni sbb aku takot kehilangan lamb Chop. Namun, "Jangan kau takot utk mlepaskn sesuatu yg belom tentu mjadi milikmu." Tapi rase takot 2 masih ada. Dan biarkan saje rase itu dan ambil mudah akn "bcinta sebelum kawen itu haram."

22/10/2011 - Lamb Chop btanye apa yg aku hendak tanyekn padanya tempoh hari hingga aku mrajuk. Aku pun ajukan soalan adalah die benar2 ingin mngambil sbg istrinya 1 hari nanti. Dan seperti biasanya jwapan yg aku trime tidak mberi keyakinan padaku. Dia kata tak mahu bjanji padaku krn risau die tak mampu menepatinya nanti. Bdasarkan jawapan yg dberi, aku dpt rsekn yg die masih blom bsedia dan blom pulih spenuhnye dr trauma yg pnh mlanda hidupnya satu ketika dahulu. Dari situ aku dpt kkuatan utk mngambil jln ini walaupun sgt saket yg ku rasekn.

Apa yg ku mahu hanya redhaNya thadap hubungan kami, hidup dan mati kami. Aku tak mahu rasa yang timbul di hati ini mjadi sia-sia. Aku mahu bg yg terbaek kpd bakal suami ku. Dengan pengorbanan yg kecil ini aku harap maruah masih tjaga untuk suami ku iaitu jika hubungan ini tidak mjadi maka maruah ku insyaAllah tetap tjaga. Dan jika hubungan ini mjadi maka pengorbanan ini telah mbantu kami b'2 dari mlakukan dr sekecil2 maksiat hingga sebesar2nya, sama ada scr sedar @ tidak. Moga2 pengorbanan yg kecil ini mdapat rahmat dariNya. Sesungguhnya itu mahu ku, untuk diriku, bapaku, adk bradik lelaki ku dan untuk dia, si Lamb Chop.amin ya rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment