Friday, October 14, 2011

Tujuan hidup..

Assalammualaikum wtb...:)

Semalam aku men2 mesej ngn Lamb Chop. Aku sbnrnye da t'fikir mngenai pnikahan. Honestly klu tanye kt diri ni mmg xsedia lagi. Tapi bila da banyak kali m'google tentang Islam dan Cinta terasa cara aku ni bcanggah dengan landasan sbnr dlm mcari Cinta juga RedhaNya.

Aku ade tbaca 1 ayat di blog2 yg bbunyi..."..bagaimana hendak mngecap bahagia mlalui pnikahan klu dr mle lg crenye sudah canggung (bcinta lame kemudian br bkahwin)..?"

Aku jd risau. Untuk tu aku berusaha mcari lagi pjelasan mngenai Cinta dan Islam. Dan akhirnye btemu dgn..."niat jika ikhlas utk mcari redha Allah pasti ade jlnnye.."

Aku ingin anjurkn psoklan ini kpdnye namun risau jika maruh aku sbg seorg muslimah jatuh krn blom tentu lagi die adalah pemimpin ku. Aku slalu b'doa padaNya agar ditunjukkan pada ku apa yg patut ku lakukan. Akhirnye petang smlm aku tbace satu cerita mngenai Cinta dan Islam. Pada hematku, cerita cinta tersebut merupakan cinta yg mdapat redhaNya. Selama 13 tahun tpisah akhirnye mereka bsatu juga blandaskan niat yg ikhlas. Dalam cerita tersebut, si wanita tlh mngambil 1 inisiatif thadap lelaki tersebut. DAN....inisiatif inilah yg mbuat jiwa ku kacau. Sama ada ingin mngambil inisiatif tersebut atau tidak.

Sedang bmesej2an...tibe2 aku TERberani utk btanye "xboring ke duk sorg2 xde teman bla bla bla..." Lamb Chop bls "...xboring. Kite sntiasa bfikir apa sbnrnye tujuan kita hidup dan...."

Sangat menarik minat pd klausa "apa sbnrnye tujuan kite hidup". Aku mmg xtau apa tujuan kite hidup dan ak google. Dan inilah jawapannye...“Aku tidak menjadikan Jin dan Manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu” (Q.S. 51:56)

Dan xsangka aku akn tjumpa tujuan hidup dr perspektif lain pulak..!hehehe. Klik sini.:)

No comments:

Post a Comment