Tuesday, August 2, 2011

Memohon ketenangan...

Aku celaru, aty xtenteram, fikiran melayang...
melayang ke mana?hmmm...ke Kluang mgkin..
sms dr sidia ku tunggu xbbalas.

ke mana dia mhilang?
suda bberapa hri tdk btanya kaba...

Aku pernah baca 1 potong ayat firmanNya yang berbunyi..
"..dan janganlah kamu menyintai sesuatu yang lain melebihi cintai kamu pada Ku.."
Nauzubillah...adakah aku sebegitu. ya Allah ampunkan ku ya Allah sekiranya aku begitu ya Allah. mencintai mahlukMu melebihi cintaku padaMu.

Ya Allah aku mohon padaMu ya Allah...kuatkanlah cinta dan kasih sayang ku padaMu melebihi segalanya yang ada di dunia ini ya Allah.janganlah kau jadikan aku salah seorang dari golongan yang menderhaka kepada Mu ya Allah. ya Allah..aku pohon, bantu aku dalam mharungi dugaan2 Mu, bantu aku menyempurnakan segala tanggungjawab dan amanah mu. Bantu aku ya Allah...berikanlah ketenangan itu ya Allah. sesungguhnya kaulah pemilik ketenangan abadi. bantu aku untuk sentiasa mengingatimu samada dalam keadaan senang dan susah. dekatkanlah aku, keluargaku, guru2 ku, kawan2 ku, keluarga mereka, dia dan keluarganya, dekatkanlah kami semua kepadaMu ya Allah.amin ya Allah...amin ya rabbal alamin...

aku juga pernah berdoa, jika aku jatuh cinta lagi, jatuh cintakanlah aku pada bakal Pemimpin ku. untuk itu aku berharap agar jodohku dgnnya bpanjangan dan dialah pemimpinku suatu hari nanti.Kau berkatilah hubungan kami ya Allah.bantu kami mjaga batas2 pergaulan, bantu kami memperbaiki diri dan mengikut segala perintah & laranganMu. amin ya Allah..amin ya rabbal alamin...

dcini inginku calitkn sbuah kisah duka mngenai kehilangan insan yang dikasihi yang tdk sempat aku bbakti kpdnya. meski aty redha dgn pmergiannya, namun rse kurg bbakti kpdnya masih mhantui diri. apa-apa pun aku bharap agar Allah menempatkan beliau dikalangan orang-orang beriman dan mengampuni segala dosa-dosanya. amin ya Allah...amin ya rabbal alamin...
(Sabtu, 30/7/11, 5.50 p.m)

No comments:

Post a Comment